Skip to main content

Hondje te water Seaport Marina

• 26-01-2024

Rond de klok van 17.00 uur werden wij gealarmeerd wegens een hond die te water was geraakt bij de Zuidpier van IJmuiden. Samen met de @IJmuider reddingsbrigade zijn we in actie gekomen.

Er bleek enige verwarring te zijn over de locatie. Gelukkig konden we de hond snel lokaliseren en uit het water halen. Na nodige zorg kon de hond in goede gezondheid terugkeren naar zijn eigenaresse.

Een nadrukkelijk verzoek: houd uw hond alsjeblieft aangelijnd bij de kademuren van de pieren en havens. Veiligheid van u en uw hond staat voorop! ??

• Hits: 56

2 personen in problemen

• 24-01-2024

Vanmiddag om 14.00 uur werden we opnieuw opgeroepen, dit keer voor twee personen in problemen bij het strand van IJmuiden.

Een alerte melder zag twee personen in de branding bij de zuidpier, maar verloor ze kort daarna uit het oog.

Samen met de helikopter van @kustwacht Nederland, brandweer, politie, @knrm wijk aan zee en @Reddingbrigade IJmuiden zijn we snel ter plaatse gekomen. Ook het kustwachtvliegtuig, dat al in de buurt was, assisteerde in de zoektocht.

#lifeboat #knrm #knrmlifeboat #coastguard #netherlands #searchandrescue #SAR #seafarer #sealife #sea #ijmuiden #lifeboatstation #rescue #reddersopzee

reddingrapport

• Hits: 74

Persoon te water/vermist

• 24-01-2024

Om 01:56 uur vanochtend gingen onze pagers voor een persoon te water/vermist in de Seaport Marina IJmuiden.

De betreffende persoon was niet teruggekeerd nadat hij voor het laatst was gezien in de jachthaven. Gezien de stevige windkracht 9 waren er zorgen dat de persoon te water was geraakt.

Toen wij bijna aankwamen in de jachthaven kwam het bericht dat onze inzet niet meer nodig was; de persoon was in goede gezondheid aangetroffen.

reddingrapport

• Hits: 71

Zwemmer in problemen

• 14-01-2024

Vroeg op zondagochtend  14 januari om 02:37 uur werden we gealarmeerd voor een vermist persoon. Deze persoon zou te water zijn geraakt op het strand van IJmuiden.

Onder andere vanwege de omstandigheden werd er groots opgeschaald in hulpdiensten. Het MMT stond al paraat en de kustwacht helikopter werd ook ingezet.

Gelukkig vond de politie de vermiste in goede gezondheid in Alkmaar. Het hoe en waarom Alkmaar blijft mysterieus.

Foto: Mizzle Media / IJmuider Courant

• Hits: 63

Tjalk maakt water

• 28-12-2023

Vanmiddag werden wij gealarmeerd voor een schip bij de boothelling in de Haringhaven dat water maakte.  Het schip zou na storm Pia de afgelopen week schade hebben opgelopen aan de romp waardoor het water maakte, vandaag bleek dit dusdanig veel te zijn dat het schip nu dreigde te zinken.

Met behulp van onze bergingspomp voorkwamen we het zinken en konden we een lek provisorisch afdichten. Uiteindelijk heeft de schipper zelf een bergingspomp aangelegd en was onze hulp niet meer nodig.

• Hits: 86

Mis de boot niet!
Schrijf je nu in voor de KNRM nieuwsbrief

Maandelijks houden we je op de hoogte van alle nieuwtjes, evenementen en bijzondere acties van de KNRM en onze reddingstations. Je kunt je op ieder moment weer afmelden.