Wel? Niet? Of toch wel?
- 10 augustus 2020
- dordrecht
Over het algemeen redden watersporters zich prima zelf. Met een goede voorbereiding en goed onderhoud van het schip is een probleem aan boord meestal te voorkomen of zelf te verhelpen. Een gemiddelde schipper kan vaak meer dan hij of zij denkt.
De KBW 1910 is net terug van een sleepklus waarbij samen met de berger TMS een jacht bij Willemstad uit een benarde positie is gehaald als er een alarm binnenkomt van het Kustwachtcentrum. In de Brabantsche Biesbosch heeft een scheepje motorstoring.
Word donateur
DANKZIJ ONZE VELE DONATEURS
Sinds 1824 wordt het werk van KNRM mogelijk gemaakt door trouwe en betrokken donateurs, die met donaties, giften, testamenten of legaten de KNRM steunen.
Doneer nu
Direct vaart de KBW 1910 door om onderweg het betreffende bootje varend tegen te komen. De schipper van het bootje was technisch beter onderlegd dan hij zelf dacht. Na een praatje over en weer keert de reddingboot terug naar station.
Tien minuten later volgt een telefoontje naar de schipper van de reddingboot. De motor van het bootje heeft het toch weer begeven. De KBW 1910 vaart weer uit, neemt het scheepje op sleeptouw en brengt het naar de haven van Werkendam waar de motor gerepareerd kan worden.
Het is al donker als de redders thuis komen.