HOME

Fondsenwerving werpt zijn vruchten af

05-10-2017Dordrecht

Het zijn de redders op de boten die zichtbaar zijn. Spannende reddingen worden in kranten uitgebreid belicht en op de reddingbootdagen hangen de donateurs (vooral de jeugdigen) aan de lippen van de redders die vertellen over woeste zeeën en gevaarlijke reddingen.

Wat eigenlijk zelden voor het voetlicht wordt gebracht zijn de activiteiten van de mannen en vrouwen van de afdelingen Communicatie en Fondsenwerving die onder leiding van hun coördinatoren op lokaal niveau proberen de KNRM bekendheid te geven en gelden binnen te halen voor de exploitatie van het reddingstation.

KNRM reddingstation Dordrecht heeft een actieve C&F ploeg. Zij zijn zeer bedreven in het werven van fondsen, het overtuigen van partijen dat de veiligheid op het water gebaat is bij het doneren van niet onbelangrijke bedragen. Zij zijn ook scherp op prijsvragen en fondsen bij banken, havenbedrijven, gemeenten. Hun werkzaamheden spelen zich buiten de publiciteit af, maar zijn minstens zo belangrijk voor het reddingstation als het werk van de vrijwilligers die de boten bemannen.

De KNRM heeft vandaag een prijs gewonnen van het Havenbedrijf Rotterdam en Dordrecht Marketing voor de organisatie van Reddingbootdag 2018. Al 10 jaar wordt Reddingbootdag georganiseerd voor de eigen donateurs van de KNRM. In het kader van de promotie van Dordrecht, de Zeehaven en de maatschappelijke betrokkenheid is de prijs toegekend om nieuwe donateurs te werven voor de KNRM.

Ook het initiatief AquActief”, “Red jezelf te water”, waarvan de KNRM en de Reddingsbrigade onderdeel uit maken, heeft een aanzienlijk geldbedrag gekregen om de veiligheid in en op het water te promoten.

De KNRM is dagelijks bezig met de veiligheid op het water. De vrijwilligers doen dit 24/7 zonder dat hier iets voor in rekening wordt gebracht.

DEEL DIT BERICHT
Terug naar nieuwsoverzicht