Maandagochtend gingen de piepers over met daarop de vraag of de schipper contact op wilde nemen met het Kustwachtcentrum. Een viskotter had op het wad boven Noordpolderzijl motorproblemen gekregen. Omdat het afgaand water en er geen sprake van een noodsituatie was, besloten we niet meteen uit te varen maar te wachten op het volgende hoogwater.
Aan het einde van de middag vertrokken we richting Noordpolderzijl. Rond hoogwater hadden we een sleepverbinding gelegd en namen we de UQ6 ‘Dina’ mee naar de Eemshaven. Hier was een royale ligplaats voor de kotter vrijgehouden. Het afmeren werd bemoeilijkt omdat door de motorstoring de netten ook niet meer binnengehaald konden worden. Daarom kwamen onze Duitse collega’s van Borkum naar de Eemshaven om ons met de Glückauf te assisteren bij het afmeren van de kotter. Tegen half 9 lag de UQ6 ‘Dina’ voor de kant.
Word donateur
DIT BETEKENT UW DONATIE VOOR DE KNRM
Verander het bedrag met de plus- en minknop om te bekijken wat uw donatie voor de KNRM kan betekenen.
Muts
Muts
Geef een warm hoofd en warme oren cadeau aan een vrijwillige redder!
Schippers van reddingboten hebben jaren ervaring en opleiding. Hun schippersopleiding leert ze nog beter leidinggeven. Investeer in de schippers van de toekomst!
Er zijn meer dan 50 buitenboordmotoren in gebruik op de reddingvloot. Ieder jaar worden er acht vervangen. Wilt u een grote gift doen en daar meer advies over? Neem dan contact met ons op.
Na het schoonmaken en bunkeren van de ‘Jan en Titia Visser’ sloten we in ons bemanningsverblijf de hulpverlening af met de bemanning van de Alfried Krupp en Glückauf onder het genot van een kop koffie.
Mis de boot niet! Schrijf je nu in voor de KNRM nieuwsbrief
Maandelijks houden we je op de hoogte van alle nieuwtjes, evenementen en bijzondere acties van de KNRM en onze reddingstations. Je kunt je op ieder moment weer afmelden.