Zomertour
Onder aanvoering van de Nationale Raad Zwemveiligheid wordt de campagne actief uitgedragen door primaire partners waaronder gemeente Den Haag, Europarcs, Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), Leisurelands, Nederlands Instituut Veiligheid Zwemlocaties (NIVZ), Reddingsbrigade Nederland en Rijkswaterstaat. Het doel van deze partijen is om de campagne landelijk uit te rollen, zowel langs de kust als bij binnenwater locaties. Aan deze oproep wordt gehoor gegeven, aangezien steeds meer gemeenten, provincies, locatiebeheerders, omgevingsdiensten en veiligheidsregio's de campagne omarmen en uitdragen. Om dit jaar de impact van de campagne te vergroten, staat er deze zomer een tour op het programma. Deze zomertour zorgt gedurende drie maanden voor zichtbaarheid op relevante locaties en evenementen door heel het land, zoals: het strand bij Terschelling tijdens het Oerol Festival, recreatiegebieden van Leisurelands, diverse vakantieparken van Europarcs, de Haagse stranden en het Search and Rescue Event in Katwijk. Volgens Titus Visser van de Nationale Raad Zwemveiligheid wordt de tour mogelijk nog verder uitgebreid. “We willen dat nog veel meer partijen de waarde van onze campagne inzien en deze zomer contact met ons opnemen om de tour te boeken. Zo hopen we samen op een laagdrempelige manier extra bewustwording te creëren over een onderbelicht, maar zeer belangrijk thema. Het doel is om de ‘Wie checkt jou?’ campagne na de pilot van vorig jaar dit jaar verder landelijk uit te rollen. De campagnemiddelen zijn dit jaar in meerdere talen beschikbaar, zodat we hiermee ook anderstalige doelgroepen zoals toeristen, nieuwkomers en arbeidsmigranten kunnen bereiken.”