HOME

Serie vlogs over het werk van de KNRM

Bemanningslid Thijs Veenstra laat de kijker in vlogs kennismaken met het werk van de KNRM door antwoord te geven op vragen die er zijn over de KNRM.

Zo bezoekt Thijs het reddingstation in Ter Heijde om op zoek te gaan naar het antwoord op de vraag hoe een strandreddingboot van 14 ton het strand over komt en gelanceerd wordt door de branding. Bij het reddingstation in Scheveningen krijg Thijs antwoord op de vraag of de bemanningsleden van de KNRM heftige dingen meemaken.

Op bezoek bij collega’s
Omdat Thijs zelf al ruim 20 jaar een collega is van de 1300 andere vrijwillige bemanningsleden van de KNRM lopen de gesprekken soepel en geven de vlogs een uniek kijkje in de keuken van de reddingsorganisatie die al sinds 1824 klaar staat om 24 uur per dag mensen in nood te redden op de Noordzee, Waddenzee en het IJsselmeer.

Thijs is trots op het eindresultaat “Het was heel spannend om de vlogs te maken, je voelt je bijna een indringer als je de drempel van een ander reddingstation over loopt, maar omdat je dezelfde passie deelt ben je dat gevoel zo kwijt en gaat het gesprek vanzelf. Ik vaar zelf met een reddingboot op de randmeren, dus even mee de zee op of een helikopter oefening met een reddingboot van 19 meter was even wennen. Heel gaaf!”

Kosteloos
De serie vlogs is kosteloos tot stand gekomen dankzij de sponsoring door de mediabedrijven NEP Broadcast Services, TEAM ENG en de AudioFabrique.

DEEL DIT BERICHT