De KNRM op social media

Facebook

Onze Facebook community voorzien we van relevante content, waarbij de focus voornamelijk ligt op het vertellen van verhalen. Over de unieke organisatie, haar vrijwilligers en de mensen die het reddingwerk financieel mogelijk maken. Veel reddingstations hebben ook hun eigen  facebookpagina, voor de lokale verhalen.

Instagram

De mooiste plaatjes van de KNRM tref je op de Instagram account van de KNRM. Kwalitatief goed beeld waarmee we ons visuele verhaal vertellen. Tijdens evenementen maken we gebruik van de mogelijkheid van Stories om live verslag te doen en onze volgers mee te nemen in het evenement. Veel reddingstations hebben ook hun eigen Instagram, voor lokale beelden.

Twitter

Het Twitteraccount van de KNRM geeft actuele informatie, updates over reddingsacties en content met een hoge nieuwswaarde. Een reddingsactie live volgen is altijd spannend en blijkt ook voor de media interessant voor hun berichtgeving. We plaatsen alleen berichten als er sprake van actualiteit is. Veel reddingstations hebben ook hun eigen twitteraccount, voor de lokale actualiteit.

YouTube

Videocontent van de KNRM delen we op ons eigen YouTube kanaal. Geen tekst, geen statisch beeld, maar mooie videobeelden. Videocontent blijft niet alleen langer in het hoofd hangen, we kijken als mens ook liever video dan dat we een tekst lezen. Dus hoe kan je nu beter het verhaal vertellen over de KNRM dan met bewegende beelden?