EERSTE HONDERD JAAR DEN HELDER

1825 Huisduinen wordt volledig station met nieuwe Str. R.b.

1859 Krijgt een nieuw model Str. R.b.

1864 Nieuwediep wordt een volledig station met nieuwe Str. R.b.

1866 Nieuwediep krijgt ( de eerste) z.r.R.boot. Het boothuis wordt vergroot

1867 Nieuwediep krijgt vanwwege den Minister van Binnenlandshe Zaken een helling voor de R.b.

Dankzij donateurs

Wist u dat de KNRM volledig afhankelijk is van donaties?

Het werk van de KNRM wordt mogelijk gemaakt door de 101.000 donateurs: mensen die met donaties en giften, testamenten of legaten het werk van de KNRM al meer dan 195 jaar mogelijk maken.

Meer informatie Word donateur

1869 Huisduinen krijgt een nieuwe steenen boothuis

1874 Huisduinen krijgt een v.p toestel

1878 Aan de sleepboot Mij. wordt een v.p toestel ( systeem Delvigne) aangeboden

1881 Contract met de firma Zurmuhlen voor het slepen de R.b.

1887 Huisduinen de R.b. wordt vervangen door een w.l.R vlet

1888 Huisduinen wordt als station voor de R.vlet opgeheven, doch behoudt het v.p. toestel. Heldersche Zeedijk krijgt een boothuis en de Reddingvlet van Huisduinen

1894 Nieuwediep het boothuis vergroot en de helling gewijzigd

1895 Nieuw sleep contract met de firma Zurmuhlen

1906 Nieuwediep krijgt nieuw boothuis op den kop van de Marinehaven

1910 Nieuwediep Nieuwediep boothuis en helling gerepareerd en gewijzigd

1923 Nieuwediep de motor-R.b. Dorus Rijkers in station gelegd met een lijnwerptoestel-Shermuly

1924 Heldersche Zeedijk als station opgegeven; de Reddingvlet verplaatst naar Nieuwediep; de z.r, R.boot in reserve naar Amsterdam

.

Mis de boot niet!
Schrijf je nu in voor de KNRM nieuwsbrief

Maandelijks houden we je op de hoogte van alle nieuwtjes, evenementen en bijzondere acties van de KNRM en onze reddingstations. Je kunt je op ieder moment weer afmelden. 

© 2022 Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij